Essere2 Baba-Mama Klub és Készségfejlesztő

Telefonszámunk:
+36/30 363-7776

Képességfejlesztés óvodásoknak

OVIS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS: 3-5 éves gyerekek részére (csoportbeosztás korosztályonként)
Leginkább azokat az óvodásokat várjuk, akiknél észreveszik szüleik, hogy nehezen és rövid ideig tudnak egy dologra figyelni, a játékról is hamar elterelődik a figyelmük, a feladathelyzetekből szeretnek kilépni, a rajzolást nem szeretik, nem köti le őket, inkább firkálnak, nehezen jegyeznek meg dolgokat és gyorsan el is felejtik, keverik a jobb és bal irányokat.
Programunkban kompletten fejlesztjük a kommunikációt, a megismerő tevékenységet, motorikus képességet életkor és tudásszint szerint. A foglalkozás célja a figyelem és koncentráció fejlesztése, verbális és vizuális koncentráció fejlesztése, téri irányok tudatos és pontos használata.

A gyermek fejlődése:
3 évesen:
Nagymozgás:
• váltott lábbal lépcsőzik felfelé, utánlépéssel lefelé;
• gyermekjátékokra ügyesen felmászik;
• háromkerekű biciklivel képes közlekedni;
• lábujjhegyen tud sétálni;
Finommanipuláció:
• tornyot épít 9 kockából, hidat modellelemekből;
• emberalakot rajzol fejjel, és egy másik testrésszel;
• 2-3 elemi színt ismer;
• ollóval nyír;
Beszéd:
• jól érthető szókincse van;
• többes számot, névmásokat használ;
• a nevét és nemét képes megmondani;
• beszélgetni lehet vele, múltbeli eseményekről is;
• folyamatosan kérdez;
• ha a beszéd nem indul be, megkésett beszédfejlődésről beszélünk, azonnali fejlesztés szükséges;
Magatartás, szocializáció:
• kezet mos, de törölközésnél még felügyeletet igényel;
• ágytiszta;
• kedves, gyengéd, bizalommal van a környezete iránt;
• megérti a játékok megosztásának lényegét;
• szeret segíteni a felnőttek tevékenységében.

4 évesen:
Nagymozgás:
• váltott lábbal lépcsőzik fel és le;
• lábujjhegyen is tud futni;
• nyújtott térddel hajol;
• 3-5 másodpercig megáll egy lábon;
Finommanipuláció:
• három lépcsőt épít 6 kockából, megmutatás után;
• hüvelykujját minden ujjával képes összeérinteni (mindkét kezén);
• a 4 elemi színt pontosan választja ki;
• embert rajzol fejjel, törzzsel, végtagokkal, esetleg arcvonásokkal;
Beszéd:
• már csak néhány infantilis helyettesítést tartalmaz (selypesség, pöszeség);
• összefüggéseket keres a jelenlegi események és korábbi tapasztalatai között;
• tudja a lakcímét, esetleg életkorát;
Magatartás, szocializáció:
• kezet, fogat mos;
• általános magatartása meglehetősen akaratos;
• játszik más gyerekekkel, de felváltva tapasztalni agressziót és együttműködést a játék folyamán;
• felnőttekkel hasonló módon viselkedik (együttműködés-agresszió);
• megérti mit jelent "jónak" lenni.

5 évesen:
Nagymozgás:
• könnyedén szalad lábujjhegyen;
• váltakozó lábbal szökdel;
• 8-10 másodpercig fél lábon áll;
Finommanipuláció:
• formákat (háromszög, négyzet, kör, stb.) másol;
• felismerhető embert rajzol fejjel, törzzsel, végtagokkal, arcvonásokkal - házat tetővel, ajtóval, ablakkal;
• megnevezi a 4 elemi színt és másik 10-12-t párosít, kiválaszt;
Beszéd:
• beszéde folyamatos és pontos (ha hangképzési problémái még fennállnak, keressenek fel logopédust);
• elvont szavak jelentése is nagyon érdekli;
• korát, születésnapját is tudja;
Magatartás, szocializáció:
• kést, villát használ;
• öltözik, vetkőzik egyedül;
• általános magatartása még érzékeny, de kontrollált és független;
• barátot választ magának;
• társaságban alkalmazkodik, megérti a szabály és a fair play szükségességét, szerepét;
• kisebb gyerekek irányában figyelmes

Facebook

Amennyiben szeretnének bepillantani hétköznapjainkba, illetve szeretnék az Essere2-t jobban megismerni, látogassanak el Facebook oldalunkra.